12 Mayıs 2010 Çarşamba

Ekmek

Bir su bardagi sicak su
Yarim su bardagi sut
Uc yemek kasigi sivi yag
Bir yemek kasigi toz seker
Iki yemek kasigi kuru maya
Bir tatli kasigi tuz
Aldigi kadar un
Hamur yogurma kabina, suyu, sutu, yagi dokun, icine toz sekerle mayayi katin, elinizle maya eriyinceye kadar karistirin, uzerine biraz un dokun, tuzu unun uzerine ekin, yogurmaya baslayin, un ekleyerek yumusak bir hamur yogurun, uzerini ortun, mayalanmasini bekleyin, bir saatte super mayalaniyor.
Firin tepsisini yaglayin, hamuru tepsinin ortasina koyun, elinizi bastirarak firin tepsisinin ortasinda servis tabagi buyuklugunde hamuru acin, uzerine bir yumurta sarisini surun, catalla sekiller yapin, 220 derece isitilmis firinda alti ustu kizarana kadar ekmegi pisirin, ister sicak, isterseniz soguk, dilimleyin, servis yapin.
Afiyet olsun.
Not: Hamur mayalarken, mayayla tuzu bir araya getirmeyin, tuzu mutlaka unun uzerine dokun.
Bu ekmek benim annecigimin ekmegi, catalla sekil vermeyi ondan ogrendim, ben hamurda biraz degisiklik yaptim, anacigim, iyiki varsin iyiki benim annemsin.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder