29 Nisan 2010 Perşembe

Fajita

Fajitanin yaninda yenen salatalar ve ekmek, salatalar pikode gallo ve avakado salatasi.
Ekmek tortillas, yani bizim lavas ekmegin yuvarlak hali,
Bu salatalari yapmak isterseniz, salatalari tiklayin.

Fajitanin servise hazir hali.

Fajitayi boyle servis yapabilirsiniz.
Fajita bir Meksika et yemegi, dana biftekle yaptim, tavuk pirzolayla da yapabilirsiniz.
Yarim kilo dana biftek
Bir adet kirmizi etli biber
Bir adet sari etli biber
Bir tane kurusogan
Bir yemek kasigi zeytinyagi
Biraz kekik ve tuz
Eti terbiye icin sos
Bir su bardagi sut
Bir tane kurusogan
Bir yemek kasigi zeytinyagi
Once eti terbiye edin, bunun icin, bir sogani rendeleyin, derin bir kaba alin, bir yemek kasigi zeytinyagiyla, bir su bardagi sutu uzerine dokun, biftekleri serit halinde dograyin, bu soganli sutle karistirin, en az bir saat bekletin.
Etin sutunu suzun, yalniz yikamayin, biraz sutlu kalabilir, tencereye alin, kisik ateste et suyunu birakip, tekrar cekinceye kadar pisirin, biberleri ve kurusogani halka halka dograyin, etin uzerine dokun, bir yemek kasigi zeytinyagi, tuz ve kekigi de ekleyin, uc dort dakika daha kavurun altini kapatin, fajitaniz hazir, sicak servis yapin.
Afiyet olsun.
Amerika'da degisik Ulkelerin yemeklerini tatma firsati buldum, Meksika'lilarin yemeklerindeki aci tatlari bizim guneyin yemeklerine benzettim, en cok Meksika mutfagini begendim.
Bu fajitayi begenerek yiyorum, tuttura bilmek icin birkac kez denedim, artik guzel yaptigimi dusunuyorum, Turkuye'de torunlarima yapacagim insallah, sizinde begeneceginizi umut ediyorum.
Bu fajita 4 kisilik.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder